Vegyespálinka Itt a Királyok Pálinkája
Itt a Királyok Pálinkája
2010. október 21. csütörtök, 14:09

A Coop áruházlánc polcain heteken belül megjelenik egy új, exkluzív, sajátmárkás pálinka, amit a Békési Pálinka Zrt. készít. Az jó, amikor egy hazai tulajdonú üzletlánc úgy érzi, nem hiányozhat a pálinka a polcairól. És nem is akármilyen pálinka, és nem is akárkitől. Így talált egymásra a Coop Csoport és az ország egyik legismertebb márkája a Békési pálinka. A Coop kiváló italt akart, a Békési hazai partnert. Ebből született meg a Királyok Pálinkája.

A pálinka sikertörténetében fontos szerepet játszanak a nagy élelmiszerláncok. Az elmúlt években egyre többen fordítanak egyre nagyobb figyelmet nemzeti italunkra és egyre több márkát tartanak a polcaikon. Különösen érvényes ez a hazai tulajdonú vállalkozásokra. Ilyen a Coop Csoport is, ahol egyébként is jelentős a magyar termékek aránya. Csak néhány szám a cégről: 100% magyar tulajdon, 304 milliárd forint árbevétel 2008-ban, 1.650 településen 2.800 bolt, 1,5 millió vásárló naponta, 32.000 foglalkoztatott, 700 magyar kis-és középvállalkozás biztos megélhetése, 3.000 magyar beszállító partnere, 90% hazai gyártású cikk forgalmazása, 95 000 magyar termék forgalmazása.

Ezek után nem volt meglepő a Coop október közepén kiadott sajtóközleménye: „A vásárlók ezen túl egy újabb magyar terméket, ezzel együtt egy újabb hungarikumot, az úgynevezett Királyok Pálinkáját is megvásárolhatják a Coop üzleteiben. A Coop Csoport kiemelt figyelmet fordít arra, hogy az üzleteiben forgalmazott cikkek döntő hányada hazai gyártású, magyar munkaerő által előállított termék legyen. A hazai termékek piacra jutását és forgalmi növekedését közvetlen és közvetett eszközökkel is egyaránt segítik. A 100 százalékban magyar tulajdonú üzletlánc most megállapodást kötött a Békési Pálinka Zrt.-vel egy új, exkluzív, a Coop nevével fémjelzett sajátmárkás termék, a Királyok Pálinkája gyártására. A novemberi országos akció keretében bevezetésre kerülő terméket a vásárlók négyféle ízben – barack, körte, meggy, szilva –, 0,35 literes kiszerelésben, 45 alkoholfokkal találják majd meg mintegy 1800 Coop üzletben.”

 

 

A 4cent.hu arról érdeklődött Békési Zoltánnál, miként lett egy ötletből valóság.

– Hogy az ötlet hogyan született, arról Murányi Lászlót, a Co-op Hungary Zrt. vezérigazgatóját kellene megkérdezni – mondta Békési Zoltán. – Ám azt el kell mondanom, hogy Murányi úr aktív tagja a Magyar Pálinka Lovagrend Egyesületnek, rendszeres résztvevője a lovagrend rendezvényeinek, és elkötelezett híve a pálinka ügyének. Így aztán nem lehetett véletlen, hogy ez év tavaszán egy saját márkás termék létrehozására írtak ki tendert. Bennünket is megkerestek, mi pedig pályáztunk. Hozzáteszem, a kiírás minőségi italra, a Királyok Pálinkája névre, a 45 fokra, a 0,35 literes kiszerelésre, és erre a négy pálinkára szólt. Számunkra pedig a minőség az egyik legfontosabb, ha pálinkáról van szó, nos, erre kellett árat és termékmintát benyújtani, és bennünket választottak.

Információink szerint végül több jelentkező közül választotta a Coop a Békési Pálinka Zrt. ajánlatát. Ebben az is szerepet játszhatott, hogy a Békési pálinka sok egyebek mellett valóban arról is híres, hogy évről évre kiemelkedő a minősége. Emellett rendelkezik olyan pálinkacsaládokkal is, amelyek éppen azt a közönséget célozzák meg, gondolunk itt például a Disznótoros pálinkáikra, amely összecseng a Coop azon igyekezetével, hogy italkínálatát a vidéki vásárlóik igényeihez is igazítsa. És hogy ezen túl még mi volt a Békési Pálinka Zrt. döntésének mozgatórugója amikor úgy döntöttek, hogy vállalják az együttműködést? Az üzem kapacitása és a hasonló tapasztalat.

– Aki ismeri a pálinkafőzdénket, tudja, hogy a mérete, a kapacitása nagyobb annál, mint amit a saját márkánk elhelyezése igényel a magyar piacon. De azt is, hogy mi mindig is gyártottunk pálinkát a hazai szeszipari cégeknek. Ez soha nem volt titok, így az a tapasztalatunk sem, hogy jártasak vagyunk ezen a téren is. Az elmúlt év júniusában a Békési Szilvaünnepen avattuk fel azt a csarnokot, ahol a legmodernebb erjesztőtartályokat és a hozzátartozó technológiát helyeztük üzembe, így a minőségjavítás mellett megnőtt a feldolgozható gyümölcs mennyisége is – magyarázta Békési Zoltán. – De az is szerepet játszott a döntésünkben, hogy a Coop magyar tulajdonú cég, jelentős a magyar termék kínálatuk és olyan vidéki kisboltokat üzemeltetnek, amelyek fontos szerepet játszanak az ott élők mindennapjaiban.

Tehát itt a Coop sajátmárkás pálinkája, novembertől bárki megkóstolhatja a Királyok Pálinkáját, és a Békésit ismerve, bizonyára remek és sikeres pálinka lesz.

Szerző: Szelei József

Fotó: Vajda József